Autoweek

AutoWeek

AutoWeek
  • De Amerikaanse beurstoezichthouder SEC en Volkswagen moeten proberen een geschil over het omvangrijke emissieschandaal in overleg de wereld uit te helpen. Dat heeft een Amerikaanse federale rechter in de zaak aan de strijdende partijen laten weten. Volgens hem pakt een onderling akkoord voor alle partijen voordeliger uit. Hij geeft ze daarvoor tot 4 oktober de tijd.

  • Mercedes-Benz levert sinds jaar en dag motoren en versnellingsbakken aan SsangYong. Dat de eerste Musso er ook daadwerkelijk als Mercedes was, is minder bekend.

  • Met alle nieuwe uitstootregels en strenge maatregelen zou je bijna vergeten dat autorijden ook nog gewoon heel leuk mag zijn. Bij Renault waren ze dat nog niet vergeten, want vorig jaar zag Alpine wederom het levenslicht. De Alpine A110 wordt sindsdien met open armen ontvangen. Tijd voor deze rubriek om kennis te maken met de Fransman.

  • Dankzij uitgebreide lekkage wisten we het stiekem al, maar nu grijpt Bugatti ook officieel terug op z'n niet al te verre verleden. Dit is de Bugatti Centodieci!

  • Een wat verkleurde, compacte Toyota van rond de eeuwwisseling is voor de meeste omstanders waarschijnlijk geen tweede blik waard, maar wij kijken toch graag even om naar dit exemplaar. Dit is namelijk een heuse Echo, helemaal uit de VS.

  • Nadat Tesla met overmacht zichzelf de premium EV-markt toe-eigende, worden de Duitse reuzen langzaam wakker. Mercedes zijn EQC is het eerste volwaardige elektrische productiemodel van Das Haus. Met de Audi E-tron kijken we welke Duitser de inhaalrace het beste start.

  • Het autofeest van de Concours d'Elegance in Pebble Beach staat in de startblokken voor de grote opening. Van veel merken weten we wat te verwachten, behalve van McLaren. De Britten waren tot noch toe stil over hun nieuws tijdens het grote evenement. Tot nu!

  • De Astra staat aan de voet van een nieuwe hoofdstuk, want Opel heeft een flinke bezem door het motorengamma gehaald. Een GM-bezem wel te verstaan, want PSA-motoren zijn voorlopig nog niet welkom in de neus van de middenklasser. De Nederlandse prijzen voor de benzinemotoren zijn nu bekend gemaakt.

  • Na de Jeep Cherokee van vorige week is het wel zo gepast om ook de 'compacte' SUV van concurrent General Motors op het Facelift Friday-podium te hijsen. De Blazer kreeg in 1998 een nieuwe neus en pick-up-broertje s10 deed vrolijk mee.

  • Kort na de Europese lancering van de T-Cross, presenteerde Volkswagen een optisch afwijkende versie daarvan voor de Chinese markt. Wat blijkt? Er komt nog een T-Cross naar China. Pardon?

© 2019 Automotive Process Improvement & Consultancy. Disclaimer
Powered by 3LC4R0n3